Με περισσότερες από 7 αλλαγές μέσα σε διάρκεια 2 μηνών, το instagram αποτελεί το πλέον γοργά αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Ποιες από τις αλλαγές του όμως αξίζει να σημειώσεις και τι αντίκτυπο έχουν αυτές στις προσπάθειες σου να προωθήσεις το brand σου online;
Κάποιες αλλαγές έχουν περάσει ήδη σε εφαρμογή ενώ άλλες τις υποψιαζόσασταν και τέλος, κάποιες είναι…τρομακτικές! Να τις δούμε πιο αναλυτικά;
1.Θα έχεις ακούσει, κι αν δεν το ήξερες τώρα το έμαθες, πως το facebook & το instagram, είναι πλέον ένα και το αυτό. Στην integrational λογική αυτή, εντάσσονται οι λειτουργίες που ήδη έχουν ολοκληρωθεί όπως για παράδειγμα, το να ανεβαίνουν αυτόματα τα stories του instagram στο facebook. Πώς λοιπόν θα συνδέσεις τα δύο μέσα για να περάσεις τις επαφές σου; Πας στα 2 μπαρμπαδάκια που έχει το messenger κάτω δεξιά και…connect to instagram.
Θα περαστούν μόνο οι επαφές με τις οποίες “αλληλό-ακολουθείστε”. Γιατί να το κάνεις ενώ μπορούσες να τους μιλήσεις και από DM στο Instagram; Ειλικρινά, δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος για σένα, βοηθά ωστόσο το facebook να κρατά πιο πλήρη δεδομένα -που μην ξεχνάς, χρησιμοποιούνται κυρίως για διαφημιστικούς λόγους. Extra tip: βλέπεις στο screenshot εκεί που λέει message requests, εκεί συγκεντρώνονται τα μηνύματα που σου στέλνουν άτομα που δεν έχεις (ακόμη) κάνει φίλους. Για τσέκαρε τι παίζει λίγο…
2. Highlights. Θα τα έχεις δει, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ. Είναι οι συμπαθητικές φουσκίτσες στο instagram προφίλ σου που σου επιτρέπουν να κρατήσεις τα stories σου ζωντανά, περισσότερο από 24 ώρες. Μία συμβουλή: άλλαξε τον τίτλο ανάλογα με το περιεχόμενο και μην τον αφήσεις “highlights”. #rookiemistake
Ειδικά για τα brands, βοηθά πολύ στην οργάνωση των προσπαθειών online marketing καθώς επιτρέπει τον διαχωρισμό ανά καμπάνια, event, μενού, προϊόν κοκ…
Και το Archive. Ακόμη πιο ωραίο, δεν χάνονται επιτέλους τα stories σου αλλά κρατιούνται σε αρχείο, περισσότερο από 24 ώρες. Ορατό, μόνο σε σένα. Προς το παρόν.
3. Follow the #. Φοβερό. Το πιο ωραίο. Community building στα καλύτερά του. Γιατί σε ενδιαφέρει; Επειδή λειτουργεί ως ένα παράθυρο στον κόσμο με βάση τα ενδιαφέροντά σου (ή και τους ανταγωνιστές σου) Τα αποτελέσματα των hashtags που επιθυμείς να ακολουθήσεις, ιεραρχούνται με βάση την δημοφιλία των posts και το πόσο πρόσφατα είναι (top posts / recent posts). Επειδή και εδώ, content is the king.
4. Gif. Σίγουρα έχεις χρησιμοποιήσει κάποιο σε facebook post. Αν και δεν θα μπορείς να το προσθέσεις στο instagram post σου (πάλι καλά γιατί είμαστε στο όριο της επιληψίας ήδη με αυτήν την προσθήκη), μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη διάφανη βιβλιοθήκη gifs που προσφέρει η giphy σε συνεργασία με το instagram, για τα stories σου. Tip: με μέτρο, το πολύ, είναι kitch.
5. Μπορείς να προγραμματίσεις τα posts σου. Μόνο αν χρησιμοποιείς πλατφόρμα τρίτου μέρους (πχ hootsuite) που εάν είσαι ιδιώτης και όχι επιχείρηση, σίγουρα ΔΕΝ χρησιμοποιείς. Για εμάς ωστόσο, που αναλαμβάνουμε την προώθησή σου επαγγελματικά (θα) είναι σωτήριο.
6. Τα stories προχωρούν στο να υιοθετήσουν μορφές διαφήμισης που ήδη έχουν καθιερωθεί αλλού. Μία από αυτές είναι και τα carousel galleries. Η εξέλιξη αυτή βασίζεται στην λογική πως τα stories τραβάνε περισσότερο organic reach όταν διηγούνται κυριολεκτικά μία ιστορία με διαδοχικά media (φωτογραφίες και βίντεο) από αυτά που είναι μεμονωμένα.
7. Είμαστε πολύ υπέρ της λογικής ΟΧΙ regarms στο instagram και ευτυχώς αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει για τα regular posts στα κοντά. Ο σκοπός του μέσου, και μία από τις ειδοποιούς διαφορές του με το facebook είναι πως δεν επιτρέπει το sharing και το repost. Θα το δοκιμάσουν όμως για τα stories και αν καίγεστε να μάθετε πρώτοι το πως, θα το βρείτε εδώ. Άποψη μας: μην είστε τεμπέληδες. Στο original content, βρίσκεται η ομορφιά των social media <3
8. Το καλύτερο όμως, το κρατήσαμε για το τέλος… Παραδεχτείτε το, όλοι το έχουμε κάνει: SCREENSHOT για λόγους…κουτσομπολιού.
Η αλλαγή που θα επιφέρει το τέλος των screenshots, δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή ακόμη, σύντομα όμως, κατ’αναλογία με το τι συμβαίνει στο snapchat, θα ειδοποιείται ο χρήστης όταν κάποιος άλλος χρήστης έχει “φωτογραφίσει” το περιεχόμενό του…
Συμβουλή μας: τραβήξτε τώρα όσα πιο πολλά προλάβετε, stalkers!
Update 15.06.2018: To instagram ανακοίνωσε πως αποσύρει την λειτουργία ειδοποίησης των screenshots που -τυχόν- παίρνετε από άλλους χρήστες. Το feature δεν ήταν ευρέως διαθέσιμο αλλά είχε τεστάριστει κατά το προηγούμενο διάστημα και για λόγους που δεν διευκρινίστηκαν από τον κολοσσό, αποσύρθηκε. So, knock yourselves out!