Όχι δεν είναι σελίδες όπου προσγειώνονται αεροπλάνα, διαστημόπλoια ή πύραυλοι! Ωστόσο μπορούν να απογειώσουν τις πωλήσεις σας. Μπερδευτήκατε; Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Στην απλούστερη περίπτωση, landing page θεωρείται οποιαδήποτε ιστοσελίδα όπου ένας επισκέπτης μπορεί να “προσγειωθεί”. Σε όρους marketing ωστόσο landing page θεωρείται μια ξεχωριστή ιστοσελίδα από το υπόλοιπο ιστότοπο μιας επιχείρησης η οποία έχει σχεδιαστεί με συγκεκριμένο στόχο:
Να μετατρέψει τους επισκέπτες σε αγοραστές ή να τους οδηγήσει να επισκεφτούν μια άλλη σελίδα.
Αυτό σημαίνει ότι μια landing page δεν έχει μενού ή συνδέσμους προς το υπόλοιπο ιστότοπο όπου ανήκει. Αυτό γίνεται ώστε να περιοριστεί ο επισκέπτης ώστε να κατευθυνθεί στο στόχο: συνήθως να πατήσει το μεγάλο κόκκινο κουμπί της σελίδας (το γνωστό call to action – CTA).
Παράδειγμα ένος CTA κουμπιού:
Εντάξει δεν είναι απαραίτητο ότι θα είναι κόκκινο και μεγάλο (αν και το a/b testing θα το κρίνει αυτό, αλήθεια αντισταθήκατε να το πατήσετε;), ωστόσο πρέπει να είναι ορατό σε οποιοδήποτε ύψος της οθόνης και σίγουρα πάνω από το fold (στον ορατό χώρο της ιστοσελίδας που δε χρειάζεται να κάνουμε scroll προς τα κάτω για να δούμε περιεχόμενο).
Οι landing pages έχουν σαφή σκοπό και στόχο. Παραδείγματα:
Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι landing page, οι Click Through και οι Lead Generation.
Πρόκειται για σελίδες με μοναδικό στόχο να πείσουν τον επισκέπτη τους να επισκεφτεί μια άλλη σελίδα. Πότε χρειάζεται κάτι τέτοιο;
Φανταστείτε ότι θέλετε να προωθήσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν πχ. έναν Λέβητα ξύλου.
Μπορεί να έχετε διαφημίσεις, banners ή συνδέσμους που να οδηγούν σε ένα καλάθι αγορών με το συγκεκριμένο Λέβητα ξύλου. Επειδή όμως συνήθως οι διαφημίσεις έχουν περιορισμένο χώρο για πληροφορίες μια τέτοια στρατηγική δεν έχει καλά αποτελέσματα γιατί τις περισσότερες φορές ο επισκέπτης δεν “πείθεται” να αγοράσει το προϊόν.
Εναλλακτικά μέσω μιας Click Through landing page μπορούμε να τονίσουμε τα προτερήματα του προϊόντος, να εμπλουτίσουμε την παρουσίαση με όμορφες φωτογραφίες, χαρακτηριστικά, γραφήματα απόδοσης και φυσικά αφού “ζεστάνουμε” τον επισκέπτη να τον ωθήσουμε να πατήσει το κουμπί της αγοράς του προϊόντος.
Τότε θα μεταφερθεί στο καλάθι αγορών και οι πιθανότητες αγοράς αυξάνονται κατακόρυφα.
Ο συγκεκριμένος τύπος landing page χρησιμοποιείται όταν θέλουμε να συγκεντρώσουμε δεδομένα από τους επισκέπτες της.
Για παράδειγμα έχουμε έναν online διαγωνισμό με δώρο αυτό το νέο γυαλιστερό super tablet και ο χρήστης για να πάρει μέρος πρέπει να συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο (ή να δώσει το email του). Αυτές οι σελίδες ενσωματτώνουν συνήθως μια φόρμα μαζί με μια σαφή επεξήγηση του τί θα λάβει ο επισκέπτης σε αντάλλαγμα για τη συμπλήρωση της φόρμας. Το μέγεθος και το πλήθος των πληροφοριών που θα ζητηθούν είναι ζωτικής σημασίας αποφάσεις που θα κρίνουν την επιτυχία μιας τέτοιας σελίδας. Γι’ αυτό πρέπει πάντα να ζητούνται οι ελάχιστες δυνατές πληροφορίες από τον επισκέπτη καθώς διαφορετικά οι πιθανότητες συμπλήρωσης της φόρμας μειώνονται.
Εμείς στη Responsive κατασκευάζουμε επιτυχημένες landing pages από το 2012 όταν προτοεμφανίστηκε το launchrock πολύ πριν την εμφάνιση του unbounce. Η κατασκευή περιλαμβάνει τη βελτιστοποίησή τους με τη μέθοδο του A/B Testing στοχεύοντας σε υψηλή μετατρεψιμότητα επισκεπτών σε αγοραστές. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο hello@responsive.gr ή στο 2312 20 70 70.